Apguva "Digitālās prasmes nākotnes karjerai" Jelgavā

Digitālās nedēļas 2019" ietvaros Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrs sadarbībā ar LIKTA, Latvijas Informācijas tehnoloģiju klasteri, Microsoft Latvija, uzņēmumiem "Visas iespējas" un "Overly" 29. martā organizēja  karjeras pasākumu "Digitālās prasmes nākotnes karjerai" Zemgales reģiona 6. līdz 12. klašu skolēniem.

"Jauniešiem bija iespēja klausīties iedvesmas stāstus "IT nākotnes karjerai".  Tajā viesojās uzņēmēji, kuri atraduši sevi IT nozarē, īstenojot savus sapņus. Par iespējām jauniešiem mūsdienu digitālajā, globālajā pasaulē pieredzē dalījās uzņēmuma "Visas Iespējas" projektu vadītāja Madara Ansviesule, savukārt uzņēmuma "Overly" līdzdibinātājs Gatis Zvejnieks stāstīja par savu ceļu uz veiksmīgu IT uzņēmumu.

No lauku vidusskolas līdz pasaules līmeņa universitātei Nīderlandē, turpinot ar praksi un darbu Nīderlandē, Kanādā, Londonā. Strādājusi vienā no pasaules lielākajām grāmatvedības un nodokļu kompānijām, šobrīd no birokrātiski korporatīvās vides nonākusi līdz sociālajam uzņēmumam Latvijā – tāds ir Madaras Ansviesules biogrāfijas kopsavilkums faktos. Izklausās gana iespaidīgi, taču, kā klātesošajiem skaidroja uzņēmuma "Visas iespējas" projektu vadītāja: "Panākumi nav lineāri, - lai kaut ko dzīvē sasniegtu, ir jāiziet ārpus savas komforta zonas un jāatceras, ka neizdošanās ir dabiska procesa sastāvdaļa."

Arī Gata Zvejnieka, iedvesmas stāstā darbojas tie paši principi. Ar lielu ieinteresētību, teju pārcilvēcīgu motivāciju darīt to, kas aizrauj, un ar katru dienu aizvien labāk. Papildinātās realitātes uzņēmuma – "Overly" izveidošanas ceļš nav bijis taisnvirziena un īss, jo sākotnējās biznesa idejas bija par citām tēmām, piemēram, spēļu izveidi, elektromagnētiskās levitācijas platformas izstrādi vai Walmoo – risinājumu, kas ļautu apvienot klientu lojalitātes kartes. Šobrīd "Overly" darbojas 25 valstīs, un kopumā realizēti vairāk nekā 300 projektu," vēstīts rīkotāju sagatavotajā informācijā par šo karjeras pasākumu.

Pasākuma otrajā daļā jaunieši piedalījās radošajās darbnīcās, kurās attīstīja savas digitālās prasmes: izmēģināja jaunus IT rīkus, veica dažādus praktiskus uzdevumus, uzzināja par tehnoloģiju attīstības tendencēm. Jaunieši no 12 līdz 15 gadiem varēja izvēlēties apmeklēt vienu no trim darbnīcām – izmēģināt spēkus animācijas vai videoklipa izveidē, kā arī gūt priekšstatu par to, kā radīt mājaslapu, izmantojot tiešsaistes rīkus un programmas. Dobeles Valsts ģimnāziju šajās darbnīcās  pārstāvēja 7.A klases skolēns   Emīls Grants (animācijas meistars), Artis Peškovs (mājaslapu radītājs) un Roberts Cimermanis (videoklipu veidotājs) no 7.B klases.

Skolēniem vecumā no 16 līdz 19 gadiem bija iespēja gūt iemaņas grafiskā dizaina veidošanā, kā arī ielūkoties virtuālajā realitātē un uzzināt vairāk par papildināto realitāti. Tieši papildinātās realitātes darbnīca radīja jauniešos vislielāko interesi. Grafiskā dizaina darbnīcā iesaistījās   Ineta Buivide un Kristaps Ridus (grafiskais dizains) no 11.A1 klases, savukārt 10.A1 klases skolēnus Ediju Mezitu un Gustavu Janaiti ieinteresēja papildinātā un virtuālā realitāte.

-       Mēs katrs nosakām savu izaugsmes ātrumu, taču, atrodot domubiedrus un cilvēkus, kas motivē sasniegt vairāk – tas ir papildus resurss, ko noteikti vajag izmantot. Mērķtiecība ir spēja pierādīt, ka vakardienas neiespējamais ir kļuvis par šodienas realitāti, - uzsver Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centra karjeras konsultante Līga Damberga.

Tāpēc aicinājums jauniešiem – izmēģināt savas spējas un apliecināt radošumu, piedaloties konkursā "Digitālās prasmes nākotnes darbam 2019", ko organizē Latvijas Informācijas un Komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) sadarbībā ar Microsoft Latvia un Latvijas IT klasteri. Konkursā tiek aicināti piedalīties jaunieši vecumā no 12 līdz 19 gadiem, iesniedzot digitālā formātā izstrādātus savus redzējumus par galvenajiem pienākumiem dažādos karjeras attīstības virzienos. Iesniegt savu konkursa darbu var līdz šī gada 15. maijam.

Informāciju sagatavoja laborante Sarmīte Rone

Foto no pasākuma arhīva

Gustavs Janaitis iepazīst tuvāk virtuālo realitāti.

Visi dalībnieki pasākuma noslēgumā.

atpakaļ
Jautājumi, komentāri par rakstu