2020. gada 21. oktobrī Dobeles Valsts ģimnāzijas mūzikas skolotājs Raimonds Bulmers vadīja meistarklasi “Personalizētas atgriezeniskās saites veidošana skolēna individuālo kompetenču attīstībai”. Meistarklasi klātienē apmeklēja 20 dalībnieku no Dobeles, Auces un Tērvetes novadu izglītības iestādēm.

Meistarklase atgriezeniskās saites gūšanai

2020. gada 21. oktobrī Dobeles Valsts ģimnāzijas mūzikas skolotājs Raimonds Bulmers vadīja meistarklasi “Personalizētas atgriezeniskās saites veidošana skolēna individuālo kompetenču attīstībai”. Meistarklasi klātienē apmeklēja 20 dalībnieku no Dobeles, Auces un Tērvetes novadu izglītības iestādēm.

Saskaroties ar attālinātās mācīšanās izaicinājumiem, ir ļoti svarīgi saņemt atgriezenisko saiti no audzēkņiem. Šim nolūkam piemērotas ir programmas Socarative un Kahoot, kas dod iespēju gan veidot pārbaudes darbus, gan arī pārbaudīt skolēnu iegūtās zināšanas konkrētajā mācību stundā.

Socrative ir virkne priekšrocību, salīdzinot ar citām mācību programmām, tā ļauj:

  • mainīt jautājumu secību un atbilžu variantus, 
  • kontrolēt darba laiku un darba procesu,
  • izmantot attēlus, vizualizējot jautājumus.

Diemžēl, lietojot šo programmu, nevar izmantot audio un video failus, kas nepieciešami mūzikas mācību priekšmetam (iespējams, arī citiem mācību priekšmetiem). Tādu iespēju dod programma Kahoot, kurā var pievienot video failus no Youtube vietnes.

Socrative un Kahoot programmas palīdz veidot atgriezenisko saiti, mācoties gan attālināti, gan klātienē. Šīs programmas:

  • atvieglo skolotāja darbu kontroldarbu labošanas procesā,
  • sniedz ātru pārskatu par iegūtajiem rezultātiem, piemēram, ļauj analizēt, kurš jautājums vai mācību viela skolēniem nav izprotama.
  • ar šīm pārbaudes metodēm iespējams daudz objektīvāk iegūt informāciju par audzēkņu zināšanām, jo samazina iespēju darbus norakstīt vai pārrakstīt.

Programmas ir universālas un pielāgojamas jebkuram mācību priekšmetam, lai iegūtu atgriezenisko saiti. Socrative un Kahoot pamatlīmenis ir pieejams bez maksas.

Meistarklases laikā katram dalībniekam bija pieejams dators ar iespēju uz ekrāna vērot demonstrētos uzdevumus un piemērus. Tā tika realizēta, izmantojot praktiskus uzdevumus, lai skolotāji spētu patstāvīgi darboties ar programmām Socrative un Kahoot, veidojot pārbaudes darbus un vadot tos. Katram skolotājam tika sagatavots mācību materiāls ar attēliem no Socrative un Kahoot programmām, kur pa soļiem tiek parādīta pārbaudes darbu veidošana un darbu palaišana (aktivizēšana):

  • Sākotnēji apmācāmie iejūtas skolēnu lomā, lai redzētu šo programmu iespējas.
  • Otrajā posmā tika apgūta uzdevumu veidošana.
  • Trešajā posmā - savu izveidoto darbu palaišana.
  • Ceturtajā daļā - iegūto rezultātu izmantošana, analizēšana (atgriezeniskā saite ar skolēniem).

Meistarklses noslēgumā pedagogi veltīja labus vārdus skolotājam Bulmeram:

Paldies! Esmu gatava turpināt savā darbā!”

“Ļoti interesanti un praksē noderīgi!”

“Paldies! Šādā veidā , lūdzu, arī nākamos kursus – meistarklases!”

SOCRATIVE

KAHOOT