Skolas somas aktivitātes Dobeles Valsts ģimnāzijas 9.A klasē
Atsaucoties IZM un KM iniciatīvai "Latvijas skolas soma" Latvijas simtgades ietvaros, šī gada 17.oktobrī devītās A klases skolēni devās baudīt Zemgales kultūras un vēstures pērles Jelgavā.
Tā kā šogad minētās iniciatīvas budžets ietver 7 eiro, kas izlietojami gan ceļa apmaksai, gan biļešu iegādei uz pasākumiem un ieejas kartēm muzejos, izstādēs vai radošo darbnīcu apmaksai, pirms brauciena bija diezgan liela rēķināšana, skaitļošana un ideju pārskatīšana – ko tad īsti varam atļauties un kurp jēgpilni izlietot dāvinātos eiro.
Dobeles Valsts ģimnāzijas klašu kolektīvi ir ļoti patstāvīgi un labprāt paši lemj par saviem ceļojumu galamērķiem. Tā arī šoreiz, aptaujājot 9.A klasi par idejām, Kristers Vaits ieteica apskatīt Jelgavas Sv.Trīsvienības baznīcas torni. Nesen Novada literatūras svētku pasākumu ģimnāzijā ar savu dzeju, kultūrvēsturiskiem atmiņu stāstiem un personīgi piedzīvoto Dobeles apkārtnē uzaugot, kuplināja dzejniece Inese Zandere. Esam lepni par savu novadnieci un viņas darbu. Viens no I.Zanderes visnesenākajiem veikumiem ir librets multimediālo izrāžu cikla Latvijas gredzeni sakarā tapušais kinokoncerts "Zemgales gredzens". Nolēmām, ka vēlamies to redzēt. Tā bija emocionāli bagātīga izrāde, kur vēsturiskus notikumus, nozīmīgas Latvijas personības un kultūras izpausmes kā lielā bizē sapina tādas skatuves mākslas kā laikmetīgā deja, Latvijas radiokora dziedāšana Sigvarda Kļavas vadībā, kino, dzeja un gaismu spēles. Kā pēc izrādes atzina skolēni, šis bija viens no savdabīgākajiem uzvedumiem, ko skolēni līdz šim redzējuši. Inteliģenta māksla pieprasa tikpat lielu inteliģenci un sajustspēju no skatītāja. Prieks, ka šie skolēni prot teicami uzvesties kultūras pasākumos un uzkrāja vērtīgu pieredzi par mūsdienīgu skatuves tēlu atveidošanas iespējām.
Paldies iniciatīvas autoriem un tālākvirzītājiem. Īpaša pateicība Dobeles novada Skolas somas iniciatīvas koordinatorei Anitai Celmiņai par atbalstu mūsu idejai!
Kopā ar saviem skolēniem bija
9.A klases audzinātāja
Kristīne Pakule
Jautājumi, komentāri par rakstu